HírekKülföld

Amerikai légitársaságok: az 5G mobil szolgáltatás zavarja a repülőgépeket

Katasztrofális hatása lehet a polgári légiközlekedésre az 5G mobil hálózati rendszerek üzembe helyezésének amerikai légitársaságok vezetőinek a figyelmeztetése szerint – jelentette kedden az Euractiv brüsszeli hírportál.

Nagy amerikai polgári és teherforgalmi légitársaságok vezetői levélben figyelmeztették az illetékes kormányzati intézményeket, hogy az AT&T és a Verizon távközlési cégek C-Band frekvenciasávot elfoglaló ötödik generációs (5G) mobil hálózati infrastruktúrája szerdán esedékes üzembe helyezése komoly zavarokat okozhat a polgári légiközlekedésben.
    
A “C-Band” 5G frekvenciatartomány a 2,4 és 5,0 gigahertzes wifi frekvencia csatornák között helyezkedik el és az amerikai szövetségi légügyi felügyelet, a FAA (Federal Aviation Administration) szerint a tartományban folytatott adatforgalmazás interferálhat a repülőgépek rendkívül érzékeny avionikai elektronikájával, ellehetetlenítve ezzel a rossz látási viszonyok közötti navigációt.
    
A nagy légitársaságok vezetői szerint a probléma káoszt okozhat a polgári légiközlekedésben. “Egy olyan átlagos napon, mint a tegnapi is, 1100 járat és 100 ezer utas lehet kitéve a járattörlés, az átirányítás, vagy a késés kockázatának” – fogalmaz a Reuters brit hírügynökség birtokába jutott, a Fehér Ház Országos Gazdasági Tanácsa igazgatójának, a közlekedési miniszternek és az FCC, a Szövetségi Távközlési Bizottság elnökének címzett levél.
    
Az American Airlines, a Delta Air Lines, a United Airlines , a Southwest Airlines, az UPS Airlines, az Alaska Air, az Atlas Air, a JetBlue Airways és a FedEx Express vezetői által aláírt levél megemlíti, hogy hétfőn már felkészültek egyes nemzetközi járatok törlésére, amelyek szerdán érkeznének az Egyesült Államokba.
    
A légitársaságok közös levelét megszervező Airlines for America szervezet nem kommentálta a Reuters hírügynökség jelentését. Az érintett kormányhivatalok szintén nem nyilatkoztak az ügyben. “Az FAA továbbra is azon dolgozik, hogy garantálja a légiutasok biztonságát az 5G hálózat kiépítése közben is. A FAA együttműködik a repülőgépiparral és a mobil távközlési szolgáltatásokkal az 5G technológia alkalmazására visszavezethető késések és járattörlések elkerülése végett” – nyilatkozta a légügyi felügyelet.
    
Az AT&T és a Verizon tavaly nyerte el a C-Band adatátviteli frekvenciasáv használati jogát 80 milliárd dolláros tenderen. Január elején beleegyezésüket adták bufferzóna kialakításához ötven amerikai repülőtér környékén az esetleges interferencia csökkentése érdekében, hathónapos időtartamra. A légitársaságok ellenállása miatt a szolgáltatás üzembe helyezését először 30 nappal, majd két héttel elhalasztották. A kéthetes halasztás szerdán jár le.
    
Az AT&T és a Verizon nem kommentálta a keddi jelentést. Korábban már jelezték azonban, hogy világszerte már mintegy negyven országban helyezték üzembe az 5G mobil szolgáltató hálózati infrastruktúrát avionikai interferencia problémák jelentkezése nélkül.

Hogyan reagálsz erre?

Válasz küldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Kapcsolódó cikkek

Hírhedt atomrobbantások, és következményeik

Több atomrobbantásról hallottunk már aminek súlyos következményei voltak. Halálos áldozatokkal, élhetetlen településekkel, állatok elhullásával jártak. A feltalálók szinte azonnal megbánták, hogy rájöttek a működésükre és, hogy ezt továbbadták

További posztok betöltése Betöltés...Nincs több megjeleníthető poszt.